Sådan ansøger du om støtte
Før du starter din ansøgning, anbefaler vi, at du ser vores korte introduktionsvideo. Videoen giver en overordnet præsentation af Industriens Fond, vores mission og fokusområder, samt de væsentligste aspekter, som din ansøgning bør indeholde. Følg nedenstående trin for at sikre en korrekt og fuldstændig ansøgning:
Sådan ansøger du om støtte fra Industriens Fond
Før du begynder på din ansøgning, er det vigtigt, at du har sat dig ind i følgende dokumenter:
Du kan også finde svar på ofte stillede spørgsmål (FAQ) om ansøgningsprocessen her
Udarbejd ansøgningen ved brug af fondens skabeloner
Når du er klar til at udforme din ansøgning, skal du anvende Industriens Fonds ansøgnings- og budgetskabelon, som er tilgængelige længere nede på denne side. Skabelonerne indeholder vejledning til udfyldelse. Forbered også eventuelle relevante bilag, såsom et kort CV på de ansvarlige personer i projektet. samt evt. forandringsteori.
Indsend ansøgningen digitalt via ansøgningsportalen
Når din ansøgning, budget og øvrige bilag er færdige, skal de indsendes via ansøgningsportalen, som du finder længere nede på siden.
Hvis du ikke tidligere har anvendt portalen, skal du oprette en brugerprofil under fanen “Profil”.
Husk at angive fornavn og efternavn under ”Profil”.
Udfyld stamdata og vedhæft ansøgningsdokumenterne
I portalen skal du udfylde stamdata i det digitale skema, herunder projektnavn, kontaktoplysninger samt det ansøgte beløb i danske kroner. Vedhæft derefter:
- Ansøgning
- Budget
- Eventuelle bilag
Kvitteringsmail
Når ansøgningen og de nødvendige dokumenter er indsendt, modtager du en kvitteringsmail som bekræftelse på modtagelse.
Ansøgningsportal
Ansøgningsportalen bruges udelukkende til indsendelse af færdige ansøgningsdokumenter, herunder ansøgning, budget og relevante bilag. Portalen indeholder ikke information om ansøgningsprocessen eller vejledning til udfyldelse. For at få detaljerede oplysninger om processen, hvad Fonden støtter, og hvordan ansøgningen udfyldes korrekt, skal du gennemgå informationen på Fondens hjemmeside.
Bemærk, at du ikke kan tilgå ansøgningsdokumenterne eller kommunikere med os via ansøgningsportalen efter indsendelse. Al efterfølgende kommunikation foregår via mail eller telefon.
Hvis du har spørgsmål eller har brug for yderligere information efter indsendelse, kan du kontakte os på info@industriensfond.dk eller telefon 70 209 208.
Gå til ansøgningsportal (Gå først til portalen, når du har ansøgningsskema, budgetskema, CV’er og eventuelle bilag klar til indsendelse.)
Bemærk, at portalen ikke kan tilgås via Safari-browseren.
Hvem ejer idéen?
Industriens Fond modtager mange ansøgninger og henter inspiration fra forskellige kilder til at igangsætte nye aktiviteter til gavn for dansk konkurrenceevne. Som ansøger skal du være opmærksom på, at ved fremsendelse af en ansøgning accepterer du, at idéen bliver tilgængelig for Fonden, uanset om der bevilliges støtte eller ej. Vi kan derfor ikke garantere, at elementer af en projektidé ikke på et tidspunkt vil kunne optræde i andre af Fondens projekter.
Personfølsomme oplysninger
Hvis du indsender personoplysninger om andre end dig selv, skal du sikre, at de er informeret om, at deres data bliver behandlet af Fonden. Undlad venligst at inkludere personfølsomme oplysninger, såsom CPR-numre, i ansøgningen og bilagene.
Der henvises til Fondens persondatapolitik.
Rammer for samarbejde
Ønsker du at orientere dig om rammerne for samarbejdet med Fonden, hvis din ansøgning imødekommes, kan du læse vores ‘Projektguide for bevillingsmodtagere’.