Fra kundedata til datakunde
Ny guide giver et anvendelsesorienteret indblik i, hvordan data og digitalisering udfordrer den eksisterende kundeforståelse. Og hvordan udfordringen kan håndteres.
27. november 2017
Digitaliseringen sætter sine spor. Ikke kun i teknologiens verden med Internet of Things og industri 4.0, men også på kundesiden. Det sætter den nye praksisguide: ”Fra Kundedata til Datakunde” fokus på, når den tager fat i en af de største barrierer i forbindelse med realisering af datadrevne vækstmuligheder; manglende indsigt i kundebehov og manglende struktur af al den kundeinformation, som virksom-hederne reelt allerede har.
GUIDE OM KUNDEINDSIGT
Guiden har til formål at give anvisninger på, hvordan virksomheder på struktureret vis kan arbejde med at udbygge kundeindsigten i en tid, hvor kundeuniverset er under konstant forandring. Guiden kan bruges til at bygge et nyt solidt fundament for det videre arbejde med strategi og eksekvering, således at de forandringer, som digitalisering potentielt kan skabe i kundeuniverset, direkte kan omsættes til nye forretningsmuligheder. Guiden kan læses eller downloades ved at besøge følgende links.
BIG DATA
Praksisguiden er udviklet som et led i projektet ”Fra Big Data til Big Business”, der blev søsat i kølvandet på Industriens Fonds temaindkaldelse om Big Data. Projektet handler om kommercialisering af Big Data gennem udvikling af profitable forretningsmodeller og særligt om hvordan virksomheder opnår indsigt i de muligheder, der ligger i at udnytte Big Data. Læs mere om projektet her på hjemmesiden.
Projekt data
Projektet
RAPPORTOVERSIGT
Projektet har foreløbigt udgivet to rapporter, hvoraf den ene omhandler succes med datadreven vækst og den anden om kundeindsigt i en digitaliseret verden. Begge rapporter kan læses eller downloades ved at besøgende følgende links:
TEMAINDKALDELSE
Projektet Fra Big Data til Big Business udspringer af temaindkaldelsen om Big Data, som Industriens Fond afholdt i starten af 2015. Læs mere om temaindkaldelser her: