Ny guide om online markedspladser
Projektet ”E-eksport via online markedspladser” stiller skarpt på succesfulde forretningsmodeller og værktøjer fra bl.a. Amazon, Alibaba og eBay i ny guide om afsætning af fysiske varer i et online univers.
29. januar 2019
Online markedspladser forventes at blive en vigtig salgskanal i fremtiden, og det er derfor vigtigt, at danske virksomheder får kvalificeret viden om disse og værktøjer og metoder, så de kan træffe en forretningsmæssig beslutning om, hvorvidt de ønsker anvende disse.
Derfor har Industriens Fond bevilget midler til CBS og DI Handel for at gennemføre projektet: ”E- eksport via online markedspladser”, der har til formål at ruste danske virksomheder med viden og kompetencer til at træffe en kvalificeret beslutning om, hvorvidt de ønsker at drive salg via online markedspladser. Hertil at tilvejebringe værktøjer og metoder, så virksomhederne lettere kan sælge via online markedspladser.
Projektet er netop udkommet med en guide, der har til formål at skabe forståelse for online markedspladser. Guiden omhandler primært markedspladser, der er relevante for afsætning af fysiske varer inden for B2B (salg til virksomheder) og B2C (salg til forbrugere).
I guiden kan du bl.a. blive klogere på:
- Typer af online markedspladser
- Markedspladsernes forretningsmodeller
- Prisdannelse på markedspladser
- Markedspladsers værdikæde
- Omkostninger ved brug af markedspladser
Læs mere om projektet på Industriens Fonds hjemmesiden eller download den gratis guide forneden:
Projekt data
PROJEKTET
Det nye projekt skal hjælpe virksomheder med at vurdere mulighederne for at sælge via de store online-markedspladser på internettet, og desuden bistå virksomhederne i den praktiske eksekvering.
KONTAKT
Yderligere information kan fås ved at kontakte Industriens Fonds sekretariat:
Kira Weis Klinke
Projektleder
Telefon: 70 20 92 08 (Fondens hovednummer)