Sådan bliver din virksomhed klar til det amerikanske marked
I en ny udgivelse deler projektet Climate Tech Catalyzer de bedste råd til, hvordan danske startups kan få fodfæste på det amerikanske marked.
9. september 2024 / Internationalisering
Projektet rekrutterer netop nu virksomheder, der med via en skræddersyet indsats, kan få hjælp til at skalere, kommercialisere og udforske forretningsmulighederne på et af verdens største og mest konkurrenceprægede markeder.
Grønne, danske løsninger skal bane vejen
Projektet er målrettet danske green tech startups, der ligger inde med bæredygtige løsninger, som der er kæmpe efterspørgsel på i USA. Bæredygtighed er en dansk konkurrencefordel, og det skal flere danske virksomheder og startups, der er grønne i deres DNA blive bedre til at udnytte internationalt – og det skal projektet hjælpe med. Bag projektet står Kaplak Ventures sammen med foreningen Catalyze.
Få styr på det juridiske
Et af de centrale råd handler om, hvor vigtigt det er at sætte sig ordentligt ind i regler og lovgivning, som er kompleks og hurtigt kan blive en udfordring. På den baggrund er det en god investering at konsultere juridiske eksperter, der kan spare virksomheden for mange dyre fejl.
Drop den danske beskedenhed
Et andet råd går på, at danske virksomheder skal tilegne sig et mere amerikansk sprogbrug, hvor beskedenhed skal udskiftes med selvtillid – og gerne med ekstra skrue. Hvis virksomheden skal konkurrere i USA og tiltrække amerikanske talenter, skal man som iværksætter tale sig selv og sin virksomhed op – the american way.
Ansæt amerikansk talent
En genvej til at blive klogere på det amerikanske er desuden at ansætte en amerikaner. Lokalt talent kan bidrage med unik markedsspecifik viden og hjælpe med at navigere i lokale forretningspraksisser mere effektivt.
Få alle projektets insights til det amerikanske marked her: